Er fitness noget for mig?

Du er sikkert hoppet med på sundhedstrenden og har endelig besluttet dig for at melde dig selv ind i et fitnesscenter og begynde at styrketræne en smule, måske lidt cardio og lidt holdtræning med dine venner eller for dig selv. Hvis det er tilfældet, så skal du læse videre, da vi går ned i hvorfor fitness måske kunne være noget for dig.

Det behøver ikke være hårdt

De fleste har en fordom om af fitnesstræning skal være benhårdt, og efterlade dig øm i hele kroppen flere dage efter. Det er ikke tilfældet.

Det afhænger selvfølgelig af hvad dine personlige træningsmål er, men hvis du er som de fleste og ’bare’ ønsker at tabe lidt fedt og lidt vægt, og måske opbygge en lille smule muskel, så kan det godt åbnes uden de for hårde træninger. Hårde træninger er til dem som går efter at bygge meget muskel op, og har trænet i lang tid, hvorfor de nødt til at presse sig selv ekstra for at se resultater.

Hvis du er ny og ikke trænet før, så kan simple 30 minutter hjælpe dig med dine mål. En god metode til at tabe lidt vægt og bevare din muskelmasse er ved at køre lidt HIIT (High-intensity-interval-training). Med HIIT, så forbrænder du nemt fedt uden dine muskler mindskes. Det er simpelt ved at få pulsen højt op i 60 sekunder og hvil efterfulgt i 60 sekunder. Det gentager du så.

Det behøver ikke være dyrt

Det behøver om sagt heller ikke være dyrt. Nu træner jeg i Odense C, og der derfor bekendt med de forskellige fitnesscentre. Her kan jeg fortælle dig, at ja, der er nogle dyre nogle som nok er mest til de rutinerede træningsmennesker, som udnytter det dyre medlemskab med mange træninger om ugen eller dagen. Men du finder selvfølgelig også de mere billig fitnesscenter i Odense C.