Skab opmærksomhed om dit event

Hvis du som firma eller organisation afholder et event, skal ordet om det også komme ud, så folk vil dukke op. I den her artikel kan du lære om, hvordan du bærer dig ad, så begivenheden bliver en succes på alle mulige måder!

Hvem skal kunne komme med?

Det første, du selvfølgelig skal tage højde for, når du vil promovere et event eller en begivenhed, er, hvem der skal kunne komme med. Selvom der er tale om en offentlig begivenhed, skal du være klar over målgruppen, så du kan promovere eventet det rette sted. En pressemeddelelse er én mulighed, der kan nå ud til mange, men det er kun optimalt, hvis det rammer de rigtige mennesker.

Det er nemmest at nå unge mennesker på sociale medier, hvor voksne også til dels kan blive opmærksomme. Med ældre mennesker er aviser ofte en bedre mulighed, ligesom flyers og lignende ofte kan give mere pote.

Find ud af, hvad egner sig bedst til din målgruppe, for det bedste resultat og det flotteste deltagertal.

Sådan spreder du ordet

Når du har fundet ud af, hvem din målgruppe er, kan du komme i gang med at promovere. Hvis det er en gentagende begivenhed, vil nyheder nemmere kunne spredes, hvis der oprettes eksempelvis Facebook-grupper eller -sider.

Sørg for at give folk mulighed for at fortælle andre om, hvad de har oplevet, så de får lyst til at komme tilbage næste gang. Uanset om det er en ugentlig begivenhed eller en årlig gentagelse, er det vigtigt at opbygge et omdømme og en forventningsglæde.

De bedste anbefalinger, du kan få, er fra mund til mund. Ordet bliver spredt gennem gode oplevelser, men praktiske informationer skal også kunne findes ét eller andet sted. Hav sagerne i orden, så eventet nemt kan blive fundet af dem, der kun kender navnet.